تماس با ما 09122395442 - 09123635971
تهران کیلومتر 27 جاده مخصوص کرج به سمت تهران لاین کندرو روبروی ایستگاه متروی اتمسفر پلاک 40
logo-offroads
تعمیر جلوبندی رونیز در تهران

تعمیر جلوبندی رونیز در تهران

تعویض و تعمیر جلوبندی رونیز معمولاً به تراز چرخ ها نیاز دارد زیرا این فرآیند به طور طبیعی خودرو را از تراز خارج می کند. پیشرفته ترین تجهیزات تراز رایانه ای تعمیرگاه رونیز مستر آفرود همه چیزهایی را که برای حفظ سیستم های جلوبندی خودروی شما نیاز هست را در اختیار دارد.

هزینه تعمیر جلوبندی رونیز در تهران به قطعه ای که خراب شده و همچنین شدت خرابی قطعه بستگی دارد. البته کاری که روی خودرو رونیز شما انجام می شود هم مهم است. علاوه بر آن نوع قطعات استفاده شده نیز بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

جلوبندی خودرو

جلوبندی به مجموعة پایه ها و قطعات قسمت جلو خودرو گفته می شود. جلوبندی وظیفه حرکت چرخ ها و چرخش قطعات را بر عهده دارد. همچنین وظیفه تعلیق یا کیفیت سواری در چاله ها، دست اندازها و پیچ های جاده را به عهده دارد.

اهمیت جلوبندی رونیز زمانی بیشتر نمایان می شود که هنگام خرید یا فروش رونیز دست دوم، اگر این قسمت خودرو عیب و ایرادی داشته باشد عملا خرید و فروشی صورت نمی گیرد. بنابراین تعمیرگاه مستر آفرود مرکز تعمیر جلوبندی رونیز در تهران می تواند در صورت نیاز، نیسان رونیز شما را بررسی و اقدام به تعمیر آن کند. برای آشنایی بیشتر با جلوبندی رونیز تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

وظیفه جلوبندی رونیز

در خودرو رونیز یا بهتر است بگوییم در همه خودرو ها نقش و وظیفه جلوبندی به حداکثر رساندن اصطکاک بین لاستیک ها و سطح جاده، حرکت، سکون، ایجاد ثبات فرمان با هندلینگ خوب و اطمینان از راحتی سرنشینان و حفظ تعادل و جلوگیری از چپ شدن خودرو است. جلوبندی رونیز از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کاری را انجام می دهند. در نتیجه از بین رفتن هر کدام باعث ایجاد اختلال در عملکرد بقیه قطعات می شود.

حتما برای خودرو خود بخوانید:  آنچه باید درباره تعمیرات موتور ریچ در تهران بدانید

از جمله دلایلی که باعث خرابی جلوبندی رونیز می شود می توان به از بین رفتن لاستیک ها و بلبرینگ چرخ ها، بالانس نبودن چرخ ها، استاندارد نبودن و ضعیف بودن فنرها و کمک فنرها، ضربه خوردن به شاسی ها، اشاره کرد. به طور کلی همانطور که گفته شد هر قطعه از جلوبندی که مشکل داشته باشد باعث از بین رفتن و آسیب رساندن به بقیه قسمت های جلوبندی می شود. در صورتی که خودرو به یک سمت کشیده شود، یا اگر هنگام حرکت یا پیچیدن خودرو سروصدا داشته باشد و علائمی از این دست نشان می دهند جلوبندی خودرو شما ایراد دارد. پس لازم است به مرکز تعمیر جلوبندی رونیز در تهران مراجعه کنید.حتما تعمیرگاه رونیز را بررسی بفرمایید .

قطعات جلوبندی رونیز

جلوبندی خودرو رونیز در واقع شامل تمام قطعات مهمی است که در زیر بدنه خودرو قرار دارند. این قطعات عبارتند از:

سگ دست: می توان گفت اصلی ترین قطعه جلوبندی است که وظیفه دارد چرخها را بر روی محور فرمان بچرخاند. شغال دست: وظیفه شغال دست انتقال نیرو به سگ دست است. رام: قطعه ای فلزی است که از هر دو سمت به شاسی ها وصل می شود، و دیگر قسمت های جلو بندی به وسیله آن به اتاق وصل می شوند. کمک فنر: تکان های فنر را کنترل و روان می کند. فنر ها: قطعه ای که وزن اتاق بر روی آن قرار دارد، با توجه به قابلیت ارتجاعی فنرها بیشترین ضربه های جاده بر روی آن ها وجود دارد.

سیستم تعلیق جلوبندی رونیز: یک جزء از شاسی است و شامل اتصالات، یاتاقان‌ها، اتصالات توپ، فنرها، کمک فنرها و پایه‌ها است. سیستم فرمان: از مهمترین اجزای جلوبندی است که  وظیفه آن هدایت و کنترل خودرو است. سیبک ها: قطعاتی کروی شکل هستند که نه تنها چرخ ها را به سیستم تعلیق وصل می کنند بلکه باعث چرخیدن چرخ های رونیز می شوند طبق: بازویی است که سیستم تعلیق را به شاسی وصل می کند. همچنین لاستیک ها، بوش طبق، بلبرینگ ها، توپی چرخ و میل تعادل.

حتما برای خودرو خود بخوانید:  تعمیر جلوبندی پاترول در تهران وکرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *